woensdag, juli 15, 2009

Belminuten

Een paar weken geleden moest ik mijn bankpas blokkeren vanwege fraude. Ik was vergeten dat die pas was gekoppeld aan de automatische betaling van mijn mobiele telefoonrekening. Ondanks dat mijn rekening nummer niet veranderd is, gingen de betalingen niet meer door. Ik ontving een brief en kort daarop een telefoontje van AT&T met het bericht dat ik meteen contact moest opnemen, omdat anders mijn lijn afgesloten zou worden.

Ik wilde ze toch al een tijdje bellen omdat mijn rekeningen zo hoog waren en ik niet kon ontdekken waaraan dat lag. Was ik teveel aanhet sms-en of kon ik beter niet mijn Facebook updaten met dat abonnement? Dus toen ik de klantenservice aan de lijn had stelde ik die vragen ook maar meteen.

Het bleek dat ik twee maanden achterliep met de betaling en dat mijn rekening zo hoog is omdat ik elke maan ver over mijn belminuten heenga. Als ik een abonnement met meer minuten zou nemen, zou me dat aanzienlijk schelen. (Je hebt hier geen onbeperkt-bellen-abonnement.) Dat leek me een goed idee. De man van AT&T zei dat hij de upgrade met terugwerkende kracht in kon laten gaan. Door die aanpassing werd het totaal van de twee uitstaande rekeningen ineens 200 dollar lager. Veel mensen klagen hier over de klantenservice van AT&T, maar ik snap niet zo goed wat er mis mee is!

2 opmerkingen:

Marleen zei

In Nederland zou je waarschijnlijk pro-actief benaderd worden.

Christel zei

Dat weet ik nog niet zo net... ik sprak toevallig laatst een Nederlander die net naar de VS verhuisd is. Bij vertrek kwam hij erachter dat hij een mobiel abonnement had dat hij al drie jaar niet gebruikt had, maar al die tijd voor betaald...