zondag, juli 19, 2009

Flexibiliteit

Ik heb er een relatief rustig weekend opzitten. Oorspronkelijk zou ik het hele weekend in Geurneville zijn voor Fabulosa , een klein muziekfestival. Maar vrijdagavond vroeg Jill, met wie ik zou gaan, of we de plannen konden veranderen. Dat vond ik prima, want eerlijk gezegd, heb ik de afgelopen weken weinig tijd voor mezelf gehad.

Bovendien kon ik nu naar een wijnproeverij bij Marina thuis op vrijdagavond. Die was erg gezellig, met veel vrienden en bekenden. Ook kon ik zaterdag uit eten en gaan dansen met Jane, Nancy en Alana. En ik was voor het eerst sind lange tijd weer in de sportschool en had ik tijd om eindelijk een iPhone aan te schaffen... alleen die waren uitvekocht!


Ik wil niet zeggen dat mensen hier makkelijker afzeggen, maar het is absoluut gebruikelijker om je plannen niet tot het laatste moment vast te leggen. Vaak wordt er een voorlopige afspraak gemaakt en details worden pas ingevuld als de datum dichter bij komt. Mensen hier zijn gewend aan die flexibiliteit.


Vanochtend kwam Jill me ophalen om alsnog naar Guerneville te rijden om de laatste dag van het festival mee te pikken. Het ongeveer anderhalf uur ten noorden van San Francisco. Terwijl het in de stad zo'n 20 graden was, zaten wij in de stralende zon met 35 graden. Gelukkig was er ook een zwembad op het terrein.

Geen opmerkingen: