maandag, december 22, 2008

Koud

Het is hier al een week of drie koud. Overdag komt de temperatuur niet vaak boven de 10 a 12 graden en 's nachts daalt ie tot het vriesdpunt. Ook regent het best veel. Voor Nederlandse begrippen zou dat best aardig weer zijn voor deze tijd van het jaar, maar hier zijn we er niet aangewend. Sommige huizen hebben niet eens centrale verwarming en ik hoor collega's aan elkaar vertellen dat ze de verwarming aan hebbeb, alsof het een speciale gebeurtenis is.

Ons weer is niet vergeleken met de rest van Amerika. Het is weer eens uitgebreid in het nieuws. Afgelopen week heeft het zelfs in Las Vegas (dat in de woestijn ligt) gesneeuwd! Afgelopen weekend zijn heel wat vluchten afgelast vanwege het slechte weer, en dat net in een tijd dat half Amerika naar huis vliegt om familie met de kerst te bezoeken.

Zo hoorde ik van een collega in Atlanta dat het daar ongebruikelijk koud is - het vriest er zelfs. Een andere collega in Portland is ingesneeuwd. Collega's in het noordoosten van de VS moeten op dit moment de meeste sneeuw trotseren - daar komt het al sinds 46 uur non-stop uit de hemel.

Voor mij geen witte kerst, want ik blijf in San Francisco met de feestdagen. Ik hou het bij de beelden op TV.

Geen opmerkingen: