zondag, december 21, 2008

Date

Sinds een paar weken ben ik aan het daten. Okay, het hoge woord is eruit! Ik had altijd gedacht dat dat zou inhouden dat ik allerlei afspraakjes zou hebben met verschillende kandidaten, maar het is tot nu toe iets anders gelopen. Ik was uit eten met een vriendin van een vriendin, waarbij de vonk oversprong. Het etentje was geen 'date' als zodanig - geen van beide van ons ging met die insteek naar het restaurant. Maar toen we na afloop zoenden, was het met terugewerkende kracht alsnog een date. Dat scheelde dus een hoop spanning vooraf... haha!

We hebben elkaar sindsdien verschillende keren gezien. We zijn nu dus aan het 'daten'. Daten is nog niet hetzelfde als vaste verkering - we noemen elkaar nog geen 'girl friend', dat zou een stap verder gaan. Ik vind daten al vrij ver gaan, want ik was net van mijn vrijheid aan het genieten...

Overigens hoeft daten ook niet uit te sluiten dat je met meedere mensen dates hebt. Het hangt een beetje af van de afspraken die je met elkaar maakt, maar het is dus niet ongebruikelijk dat je met meer dan een persoon aan het daten bent.

Als je het nog losser wilt houden, kunnen je ook nog zeggen dat je 'casually date'. Casually dating is alleen een verwarrende term, want voor sommige betekent het dat je meer vriendschappelijk met elkaar omgaat en voor anderen legt de nadruk dan juist oip de sex zonder verdere verplichtingen.

Geen opmerkingen: