dinsdag, augustus 12, 2008

Motivatie

Steeds meer bedrijven zien in dat traditionale PR en media relaties niet meer voldoen om relaties en geloofwaardigheid te bouwen. Ze kijken naar blogs, Twitter, YouTube en zien hoe die steeds belangrijkere worden als het gaat om het bereiken van belangrijke doelgroepen.

Een van mijn klanten is een tijdje geleden een blog begonnen. Maar als je een blog hebt, moet je ook regelmatig schrijven. Sterker nog, je moet zelf schrijven. Niemand anders kan dat voor je doen, want een blog is iets persoonlijks, ook als ie uit naam van je werkgever geschreven wordt.

Mijn klant heeft daar vooraf goed over nagedacht en besloot vijf verschillende medewerkers aan de blog te laten bijdragen, alleen blijkt het toch moelijker dan gedacht om vrij te maken om te bloggen. Daarom zaten wij te denken manieren om het aantal bijdragen te verhogen.

Met het account-team hadden we het erover en een van de ideeƫn was om meer medewerkers te vinden die af en toe een stukje kunnen schrijven. Maar ja, dat zijn ook mensen die al een drukke baan hebben en niet genoeg tijd om te bloggen. Dus we zaten te bedenken wat hen zou kunnen motiveren om regelmatig een stukje te schrijven. Mijn collega's zeiden dat we het zouden moeten postioneren als een kans om door de CEO gelezen te worden.

Ik vroeg mijn de andere teamgenoten of zij ook dachten od dat mensen zou motiveren om te bloggen. Alledrie waren het ermee eens. Op zo'n moment voel ik weer even hoe Nederlands ik ben. Of ligt het aan mij dat ik denk dat Nederlanse werknemers niet gemotiveerd zouden zijn om iets extra's voor hun werk zouden doen, alleen maar omdat ze daarmee erkenning van de hoogste baas zouden krijgen?

1 opmerking:

Marleen zei

ik in elk geval niet, maar ik blog al voor mezelf! (en voor jou!)