woensdag, december 05, 2007

Kid Nation

Een van mijn favoriete TV programma's op dit moment is Kid Nation. Veertig kinderen leven veertig dagen in het verlaten western-stadje Bonanza. Ze hebben als doel om een betere samenleving te bouwen. Ze zijn in vier groepen verdeeld en elke groep heeft een afgevaardigde in de democratisch stadsraad. In elke uitzending is er een uitdaging waarin de vier groepen het tegen elkaar moeten opnemen. Op basis daarvan wordt bepaald wie er in de daarop volgende dagen op welke stand leeft. Er zijn arbeiders en koks, en de betere posities in de middenstand en bovenklasse. Het is zo leuk om te kijken, omdat de casting goed werk gedaan heeft. De kinderen zijn tussen de acht en vrijftien jaar, hebben uitgebroken karakters en zijn over het algemeen heel slim voor hun leeftijd.





4 opmerkingen:

Anoniem zei

In Nederland is daar een hoop commentaar op gekomen!

Marleen

Christel zei

Hoezo? Waar gaat de kritiek over?

denis zei

Ik heb het begin van de eerste aflevering gezien, maar ik vond het een beetje zielig. Arme kindjes die naar huis wilden... Awww.

Christel zei

Ik heb het begin gemist, maar de meeste kinderen zijn heel dapper. Ik vraag me wel eens af hoe de serie impact op huin zal hebben. Sommige kinderen worden bepaalde karaktertrekken nogal benadrukt en dat kan als een stigma gaan werken. Over het algemeen zijn het talentjes die het volgens mij nog ver gaan schoppen.