donderdag, december 20, 2007

CeBIT

Na de presentatie van onze voorstellen voor 2008 aan een van mijn klanten, gingen we nog even met de PR manager en marketingdirecteur lunchen. Tijdens het eten kwamen de verhalen over CeBIT ter sprake, de grootste computerbeurs te wereld in die elk in Hanover plaatsvindt.

Iedereen die in Silicon Valley werkt, kent de beurs en het is bijna een statussymbool als je kunt zeggen dat je er geweest bent. De marketingdirecteur en een van mijn collega's zijn er geweest en beiden hadden er vergelijkbare verhalen over. Namelijk over de onmogelijkheid om een hotel in de buurt te vinden. Beiden kwamen in kleine plaatsjes op tweeenhalf uur rijden van Hanover terecht. In het geval van mijn klant was dat zelfs in het voormalige Oost-Duitsland in een dorpje waar niemand Engels sprak. Voor een kamer betaalden ze tussen de 400 en 500 Euro.

CeBIT staat erom berucht dat hotelkamers twee jaar van tevoren gereserveerd moeten worden, maar ik ben ook wel eens naar CeBIT geweest en boekte een paar weken van tevoren een kamer op 40 minuten afstand voor een redelijke prijs. Daarom heb ik een donkerbruin vermoeden dat Amerikanen afgezet worden... ze hebben het alleen niet door, of ze weten dat ze geen keuze hebben...

Geen opmerkingen: