dinsdag, januari 24, 2012

Niners

Geloof het of niet, maar zondag ging ik naar Christine's huis om een American Football wedstrijd te kijken... en het was niet eens de Super Bowl. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ging voor de gezelligheid, want er was een hele groep vriendinnen die ik sinds de kerst al niet meer gezien had.

De reden waarom iedereen de wedstrijd wilde zien, was omdat de San Francisco 49ers in de halve finale van de play-offs stonden. Bovendien speelden ze tegen de New York Giants, en iedereen hier kent wel iemand in New York of komt er zelf vandaan. Doordat ik beide steden goed ken, kijk ik toch heel anders naar zo'n wedstrijd dan wanneer je iets met de steden waar de teams vandaan komen hebt. Bovendien zou winnaar doorgaan naar de Super Bowl.

Tot voor vorig weekend, had ik hier totaal geen benul van. Maar toen ik vorige week zaterdagmiddag op Mission Street liep, werd het me al snel duidelijk dat de Niners (zoals het team door de fans genoemd wordt) een belangrijke wedstrijd gewonnen hadden. Minstens een uur lang reden de auto's met constante klaxons en mensen die uit de ramen hingen.



Maar de wedstrijd vond zelfs ik spannend. De stand ging lange tijd gelijk op, maar de Niners hebben in de verlenging uiteindelijk verloren.

1 opmerking:

Miss and Mrs. zei

De gezelligheid spat altijd van jouw foto's! En dan de foto's zonder mensen maar met natuur of gebouwen of... wauw!