donderdag, november 11, 2010

Concord

In dit huis heb ik een jaar lang gewoond toen ik au pair was. Het was toen blauw en helemaal nieuw, net als de rest van de wijk. We reden er even langs, maar de familie waarbij ik au pair was hebben we niet bezocht deze keer.

Afgelopen zaterdag hadden we de tijd om wat plekken buiten Boston te bezoeken. Auto
gehuurd en even naar Concord gereden, een klein plaatsje met een koloniaal verleden. Het is er pittoresk met oude gebouwen. De winkels mogen hier niet zomaar hun eigen uithangbord ophangen, maar het moet in de stijl van de rest van het dorp zijn.

Het was lekker even uit de stad te zijn en door de bosrijke omgeving te rijden. Voor mij was het leuk om wat meer herinneringen op te halen. Alles voelt nog heel bekend.

Als au pair heb ik heel wat donderdagavonden in de Colonial Inn in Concord doorgebracht.


Hier speelde guitarist John op donderdagavond altijd folk-muziek en drinken wij een glas Chardonnay.


Onze lunch kochten we in een delicatessenwinkel in Concord en versnaperden we hier bij de watermolen in Subury, vijf minuten van het huis waar ik destijds woonde. Ik reed er bijna dagelijks langs destijds.



Geen opmerkingen: