maandag, februari 08, 2010

Time4Wine

Social media heet niet voor niets zo – je hebt niet zoveel aan Facebook, Twitter en Hyves als je niet social bent en ervan houdt met mensen om te gaan. Geen wonder dat een groep ‘zware gebruikers’ afgelopen weekend met een tripje naar Napa Valley hadden georganiseerd, onder de noemer Time4Wine.

Veel van de mensen die meegingen zijn op een of andere manier met social media in hun werk bezig, om in te zetten voor marketing en communicatie bijvoorbeeld. Anderen werken bij een bedrijf dat social media applicaties ontwikkeld en weer anderen zitten op Twitter voor de lol en hadden daar een aankondiging voor dit weekend gezien. Iedereen was welkom.

Ik sloot me op zaterdagmiddag aan, bij een proeverij bij
St. Supery Winery. Hier werden we naar een speciale ruimte geleid voor groepsproeverijen... iets wat je als gewone toerist nooit ziet. We kregen er vier heerlijke wijnen te proeven. Het was makkelijk om uit te vinden waar iedereen was, want iedereen gebruikte Twitter en alle tweets werden afgeloten met de hashtag #time4wine. Ik hoefde daardoor alleen maar te zoeken op dit kenmerk en kon zo precies zien wat er aan de hand was.

Veel van de deelnemers gebruikten ook
Foursquare en Gowalla. Dit zijn de nieuwste generatie social networks, die je op je mobiele telefoon gebruikt. Telkens als je in een publieke gelegenheid bent, check je in op Foursquare of Gowalla zodat je vrienden op dat netwerk kunnen zien waar je bent. Ik gebruik beide apps al een tijdje, maar had er nu voor het eerst profijt van. Je kunt elkaar makkelijk tips geven over restaurants en andere tenten waar je komt, en de adressen zijn verbonden met Google maps en Yelp, een site voor recensies.

Iedereen verbleef in hetzelfde hotel nadat iedereen terug was van het avondeten werd daar nog even doorgefeest. Niet in de hotelbar, die er overigens niet was, maar in een van de kamers. Iemand had een enorme fles champagne gekocht eerder op de dag en die ging helemaal op. Voor mij voelde het allemaal heel Amerikaans en het deed me denken aan mijn tijd als een au pair... en voor de meeste van mijn reisgenoten deed het aan hun studententijd denken. Kortom, het draaide vooral om dronken worden (en voor sommigen om stoned worden). Desondanks zat iedereen de volgende ochtend om half tien weer aan het ontbijt
.


Een groot deel van de groep - ik sta ergens in het midden (Foto gemaakt door (cc) Kenneth Yeung - http://www.thelettertwo.com/)





Betalen in het restaurant. Iedereen gooit z'n creditcard in de pot en de bediending verdeeld de kosten. Heel normaal hier.


Feestje in de kamer met een giga fles champagne (schijnbaar zet er net zoveel in als in 16 gewonen flessen).

3 opmerkingen:

Joep zei

Grappig dat je dat meemaakt helemaal in de US, going dutch
http://en.wikipedia.org/wiki/Going_Dutch

Unknown zei

De uitdrukking "going Dutch" gebruik ik hier best vaak. Verkomt lastige situaties aan het einde van een etentje... als Nederlandse kan ik dat met een glimlach aanbieden

Joep zei

still going Dutch na al die jaren dus :-)