woensdag, februari 10, 2010

Saints

De afgelopen jaren heeft de Super Bowl me niet echt kunnen boeien en ik was niet van plan dit jaar de wedstrijd te kijken. Ik heb niets met sport, laat staan met American Football. Desondanks, keek ik elk jaar naar de Super Bowl. Enerzijds vanwege de feestjes die er omheen georganiseerd worden, anderzijds vanwege de reclamespotjes.

Adverteerders trekken enorm veel geld uit voor deze commercials omdat ze een enorm groot publiek bereiken. En inmiddels heeft de Super Bowl de reputatie de beste spotjes te hebben, die de moeite waard zijn om voor in te schakelen. Eén spotje kosste dit jaar 2,5 miljoen dollar en dat is alleen om commercial te vertonen... kan je nagaan.

Maar dit jaar was het anders. Dit jaar was ik voor het eerst voor een van de teams, namelijk de New Orleans Saints. Enerzijds omdat ik de stad de overwinning gun, en anderzijds omdat een van mijn vriendinnen, Michelle, hier er vandaan komt. Toen ik hoorde dat zij een Super Bowl feestje gaf, was ik om.

De sfeer was super - dat krijg je all je met z'n allen een team aanmoedigt. En daarnaast maakte het eten het helemaal af. Bij een Super Bowl feestje hoor eten - normaal hot dogs, hamburgers, aardappelsalade en meer van dat soort Amerikaanse kost. Maar dit jaar aten we typisch eten uit Louisiana, oftewel Cajun gerechten. Zo aten we gefrituurde meerval ('catfish'), po'boys (broodjes met warm beleg), gemarineerde gamba's en rode bonen met rijst. Eén van Michelle's beste vrienden, die ook uit New Orleans komt, is kok van beroep en hij had alles klaar gemaakt. Super lekker!


1 opmerking:

Anoniem zei

wij zitten klaar voor de 5 km van Sven Kramer.

Marleen