maandag, april 13, 2009

Mashups

Mijn uitgaansavonden in San Francisco bestonden tot nu toe vooral uit naar de kroeg gaan, maar zaterdagavond ben ik uit dansen geweest. Na een weekend feesten en dansen in Palm Spings had ik de smaak te pakken en ik had afgesproken met Jane, die niets liever doet dan dansen.

We gingen naar de
DNA Lounge waar twee keer per maand Bootie SF plaatsvind. Dat is een dansfeest met mashups. Een mashup is de combinatie van twee nummers die tegelijkertijd gespeeld worden - meestal wordt de beat van het ene nummer onder de zang van een ander gezet, maar er zijn vele variaties mogelijk. Ik hou normaal niet zo van remixes, maar de mashups waren supergaaf.

Mijn favoriet was Sweet Dreams van de Eurythmics met Just Dance van Lady Gaga (die hier overigens enorm populair is). Ik vond er een vergelijkbare versie van op Internet:



Er zijn er nog veel meer op het web te vinden... Ik weet niet of mashups inmiddels ook populair zijn in Nederland, maar Bootie SF staat bekend als de geboorteplaats van de mashup. Ik ga er zeker nog een keer heen. De sfeer was super.

Gisteravond ging ik met Jane uit eten bij Dosa, een van de beste Indische restaurants in de stad, op loopafstand van mijn huis. Ik had mijn smartphone bij me en zat even op Facebook te kijken. Daar zag ik dat een vriendin bij een concert van
Melissa Ferrick en Dar Williams was. Even googlen om te zien waar het was en we besloten in een taxi naar de plek des onheils: Great American Music Hall. Een van de mooiere theaters in de stad, waar ik nog niet eerder geweest was. En we troffen het... we konden vooral bij mensen aan en tafeltje aanschuiven!

Geen opmerkingen: