maandag, februari 23, 2009

Hoegaarden

Je zou het wellicht niet verwachten, maar Hoegaarden is hier een redelijk populair biertje. Alleen, de Amerikanen spreken het uit als Ho-garden, en afgekort een Hoe (spreek uit: ho). Nou is dat ook een slang-woord voor hoer, dus zo'n naam doet het goed in de kroeg.

Amerikanen houden van gemixte drankjes en zelfs hun bier drinken ze gemixt. Ik heb vrienden die drinken een miz van Hoegaarden met Guinness, 50/50. Dat heet een Black Hoe, oftewel een zwarte hoer.

Je kunt ook Hoegaarden met Kriek of amber biertje mixen. Dat heet een Dirty Hoe, oftewel een vieze hoer.

3 opmerkingen:

sientje zei

ik verloochen mijn afkomst met te zeggen dat ik geen bier lust, maar met zo'n namen zou 't mij al zeker niemer smaken :)

Ir1e zei

Grappig! Ik ga het aan mijn collega's bij RTL Z laten lezen. Die interesseren zich nogal voor Nederlandse bedrijven ;-) Toevallig stond ik vorige week bij de jaarcijferpresentatie van Heineken, daar had ik graag gevraagd of ze niet ook een nieuw deel van de Amerikaanse markt konden winnen door zo'n naam te verzinnen. Ah well.

Marleen zei

Wat dacht je van rode wijn mixen met cola???