woensdag, februari 18, 2009

Candy striper

Na werk ging ik nog een biertje drinken met collega's in de Ierse pub om de hoek van kantoor. Dat is altijd erg gezellig en soms komen de wildste verhalen boven. Zo hadden we het onder andere over de raarste baantjes die we ooit gehad hadden.

Een van mijn colloga's heeft gewerkt bij de de 'suicide hotline' een noodtelefoonnummer waar suicidale mensen heen kunnen bellen. Een andere collega ze dat ze een 'candy striper' is geweest. Dat zei me niets dus ik vroeg om uitleg. Het bleek een vrijwilliger in het ziekenhuis te zijn die bloemen van gasten aanneemt en voorleest bij patienten.

Mensen die dit werk doen worden candy stripers genoemd vanwege het uniform dat ze aan hebben: dat is wit-rood gestreept jurkje. Da's tegenwoordig meestal niet meer zo, maar collega moet nog wel zo'n pakje aan. Zie de foto links, die ik op internet vond.

Geen opmerkingen: