dinsdag, februari 08, 2011

Parkeermeter

Meestal kies ik ervoor om in een parkeergarage te parkeren, omdat ik dan met mijn bankpas of credit card kan betalen. En hoewel er veel parkeergarages zijn, zijn er buurten waar je die optie niet hebt en zit er niets anders op dan langs de straat te parkeren. Daar hoef je niet altijd voor te betalen, maar in drukkere wijken en straten wel.


Tot voor kort betekende dat, dat je daarvoor 'quarters' op zak moest hebben want de parkeermeters in San Francisco zijn nog erg ouderwets. Maar laats parkeerde ik bij een parkeermeter die ik met mijn credit card kon betalen... en sindsdien zie ik ze steeds vaker. Da's echt een stuk makkelijker.
Overigens is hier het parkeren op straat een stuk goedkoper dan in Amsterdam. Het hoogste tarief, wat je downtown betaalt, is $3.50 per uur. En na zes uur en op zondag hoef je hier nog steeds niets te betalen...

4 opmerkingen:

Marleen zei

Kun je bij jullie ook chippen?

Christel zei

Nee, chippen bestaat hier helemaal niet.

Pascal zei

Dat ze daar nog geen app voor hebben!

Hier (in Haarlem) wel hoor: Parkeren, inchecken met app, bij vertrek weer uitchecken. Klaar.

Christel zei

Dat vertel ik mensen hier af en toe. Op mobiel gebied ligt Europa nog steeds voor op de VS in veel opzichten. Het heeft met belangen van banken en telecombedrijven te maken...