woensdag, juli 14, 2010

Barista

San Francisco heeft een koffieshop-cultuur... ik bedoel niet de Nederlandse coffeeshop, maar tentjes waar je koffie drinkt. Natuurlijk heb je Starbucks op heel wat hoeken van straten en ook hun concurrent Peet's is goed in San Francisco vertegenwoordigd, maar daarnaast heb je in de stad vooral kleine koffietentjes.

Als je hier op een doordeweekse dag een koffieshop binnenkomt, zijn de meeste tafels bezet en zitten de meeste mensen met een laptop voor hun neus. En als dat niet het geval is, zitten ze er waarschijnlijk een zakelijke bespreking te houden.

Ik doe het ook steeds meer: met een zakelijk contact in een koffieschop afspreken om even bij te praten. En als ik meerder afspraken op een dag heb, komt de laptop uit de tas en werk ik even tussendoor, want al deze tentjes hebben gratis Wi-Fi.

Zelf drink ik geen koffie, maar ik hoor altijd dat ze een goed bakkie serveren. De meeste koffieshops hebben daar dan ook getrainde 'barista's' voor. Ze maken niet alleen lekkere koffie, za maken aan cappuccino ook extra mooi door de opgeklopte melk zo in te schenken dat er een plaatje ontstaat. Zo nam ik de foto links bij Ritual Coffee Roasters bij mij in de buurt.

2 opmerkingen:

Marleen zei

ik komt niet op gang zonder koffie! Verslaafd??

Sabine zei

Voor mijn vergadering drink ik me altijd suf aan de koffie!