zaterdag, juli 03, 2010

Hup Holland Hup

Steeds meer vrienden komen naar me toe en zeggen "hup Holland hup" of vragen hoe je dat uitspreekt. Grappig dat de Nederlandse strijdkreet bekendheid in de Bay Area begint te krijgen. Ik maak me geen illusies - het lijkt me sterk dat de rest van de VS hiervan gehoord heeft.

Hier volgen veel mensen het WK en dat heeft te maken met het grote aantal immigranten. Onder mijn vrienden en bekenden zijn mensen uit Mexico, Brazilie, Ierland, Engeland, Rusland, Frankrijk, Duitsland, Chili, India en ga zo maar door... en da's zijn alleen de mensen die net als ik naar de VS verhuisd zijn. Als je gaat kijken hoeveel van mijn vrienden ouders hebben die naar de VS geimmigreerd zijn, kom je vermoedelijk op minstend 50 procent.
Hoe dan ook, een wedstrijd van Nederlands elftal is het leukst om te kijken met andere oranje-fans. Toen Marco voorstelde om in een koffieshop in de buurt gaan kijken, leek me dat een prima idee. De wedstrijd begin immers on 7 uur 's ochtends, dus een kroeg leek me iets te veel van het goede (al zitten er heel wat mensen aan bier zo vroeg deze weken).

Tijdens een heerlijk ontbijtje en omringd door Brazillie-supporters zagen we Nederland winnen. Helemaal te gek!

Geen opmerkingen: