vrijdag, juni 11, 2010

Bruiloft

Een tijd geleden schreef ik al over de verloving die tijdens een tweetup plaatsvond en dat het aanzoek via Twitter verliep... Nou, dat thema werd doorgetrokken naar de bruiloft.Alle gasten werden aangemoedigd erover te tweeten, Facebook te updaten en foto's op internet te zetten. Er was een scherm waarop iedereen de tweets van alle gasten kon zien want iedereen gebruikte de hashtag die voor de bruiloft bedacht was. (Zo'n hahstag is een korte code die je aan een tweet toevoegd zodat je makkelijk de tweets van een event kunt vinden.)

De kaart voor de bruiloft was ontworpen door degene die voor Twitter de 'fail whale' ontworpen heeft die je te zien krijgt als Twitter down is. Op de voorkant stonden twee penguins die nu de 'win peguins' worden genoemd.De twee bruidsmeisjes droegen geen bloemen maar iPads met daarop een foto van aan lotusbloem. Toen het tijd was om de huwlijksbelofte af te leggen deden de iPads dienst als spiekbrief. Op het moment dat de ambtenaar normaal zegt 'jullie mogen elkaar nu zoenen' zei degene die het huwlijk sloot jullie mogen nu je 'relationship status on Facebook' updaten.Dit alles maakte het een heel bijzondere bruiloft... zo bijzonder zelfs dat er door grote blogs over geschreven is. Deze manier van trouwen past ook erg goed bij het bruidspaar, die al jaren voorop

lopen als het om internet gaat. Dale was bijvoorbeeld de eerste koper van een iPhone omdat hij vooraan in de rij voor de Apple-winkel in San Francisco stond (if ie echt de eerste was weet ik bier maar in ieder geval werd hij door verschillende nieuwszenders als zodanig geinterviewd.)

Dale en Laura zijn net op huwlijksreis vertrokken. Ze komen terug op de avond voordat de niewe iPhone 4 uitkomt. Dale laat de taxi hem direct van SFO naar de Apple winkel brengen.


Foto's van (cc) Ken Yeung - www.thelettertwo.com

Geen opmerkingen: