donderdag, oktober 15, 2009

Netbook

Gistermiddag was ik bij een borrel van Nokia om de introductie van hun nieuwe Booklet 3G te vieren. Je ziet hier steeds meer mini-laptops. De meeste bedrijven, zoald HP en Dell, noemen ze netbooks. Je kunt er een SIM-kaart instoppen om via een 3G verbinding op internet te komen. Mooie, kleine appraten en niet te duur... misschien schaf ik er ook wel eentje aan. Ik moet alleen bedenken of ik er een 3G abonnement bij wil – je krijgt dan wel korting het apparaat, maar betaalt wel maandelijks 60 dollar voor een dataverbinding.


Je ziet steeds vaker dat bedrijven dit soort bijeenkomsten organiseren voor opinieleiders en trendsetters. Vanwege Facebook, Twitter en blogs is er een grote groep mensen onstaan die een redelijke mate van invloed heeft. Uit allerlei onderzoeken (onder andere van Edelman) blijkt dat de geloofwaardigheid van “iemand als jezelf” gestegen is in de afgelopen jaren, terwijl de geloofwaardigheid van de pers is gedaald. En nu er blogs, Twitter en andere social media zijn, heeft iedereen de communicatiemiddelen met de potentie om een groot publiek te bereiken.

Wij bij Edelman doen het ook steeds vaker. Vooral voor internetbedrijven is het belangrijk om realties op te bouwen met de mensen die veel over het onderwerp bloggen, tweeten en spreken op bijeenkomsten. Zij zijn immers degenen die een nieuwe internetservice als eerste gebruiken. Vooral als deze mensen een grote aanhang hebben en wiens mening gewaardeerd wordt, is het logisch om hen in een vroeg stadium te informeren.

Mijn vriendin Cathy organiseerde de borrel en had mij op de gastenlijst gezet. Ik weet niet of ik werkelijk wat in de pap de brokkelen heb, en het helpt als je vrienden op de juiste plek heb, maar het was leuk om uitgenodigd te worden voor zoiets. Ik blij dus nog wel even doorbloggen en doortwitteren...

Geen opmerkingen: