dinsdag, oktober 06, 2009

Hardly Strictly Bluegrass

Al zo lang als ik hier woon heb ik op mijn wensenlijstje staan om naar een festival in Golden Gate Park te gaan. Zondag kwam het er eindelijk van. Met Jill, Stacia en Valerie ging ik naar Hardly Strictly Bluegrass, een jaarlijks terugkerend, twee-daags gratis festival.

Bluegrass kan je zien als een van de oudste vormen van folk- of country-muziek. Maar zoals de naam van het festival al aan gegeeft, waren er ook ander muziekstijlen. Er waren vijf podia, dus er was voor elk wat wils.

Het viel me op dat er helemaal geen advertienties of sponsors te zien waren, ondanks dat het festival gratis was. Stacia wist te vertellen dat het evenement door Warren Hellman. Hij is niet alleen een enorme liefhebber van bluugrass muziek, maar ook miljardair... Da's best een leuke manier om je geld te besteden, niet?

Wij hebben er drie supergave optredens gezien: van
Aimee Mann, Marianne Faithful en Neko Case. Op YouTube vond ik een klein stukje van de laatste:




Dit was slechts een van de vijf podia... Golden Gate Park is echt enorm groot... het festival besloeg slecht een klein deel.

De mensen naast ons

2 opmerkingen:

Joep zei

"...vijf podia, dus er was voor elk wat wils.."
Echt niet! :-)

Christel zei

Okay... Tool speelde er inderdaad niet. ;-)