woensdag, november 12, 2008

Foodie

Afgelopen weekend at ik bij een vriendin thuis - dat gebeurt hier niet zo vaak. Meestal ga je uit eten, want dat is praktischer. Ze wilde wat groenten roerbakken en vroeg of ik dat ook wel eens doe en of ik goede recepten heb. Op de eerte vraag moest ik eerlijk antwoorden dat ik het tegenwoordig nauwelijks nog doe. Op de tweede zei ik dat ik wel weet hoe je zoiets lekker kunt marineren met diversre kruiden. Daarop zei ze: 'I did not know you're a foodie'.

Deze week had ik het met een collega over restaurants in San Francisco. Ze was bij een tapas-restaurant geweest dat ik ook ken. We waren het erovereens dat het niet het beste restaurant is in z'n soort dus ik vroeg of ze Andalu kende, een heel goed tapas-restaurant. Haar reactie was" 'You're a foodie, huh?'.

Blijbaar ben ik een foodie. Ach, nog een label erbij... waarom niet. Ik denk dat je foodie nog het beste met fijnproever kunt vertalen. Iemand die van lekker eten houdt, eten waardeert en wellicht zelfs een tikkeltje kieskeurig is.

Geen opmerkingen: