vrijdag, november 07, 2008

Congressen

Deze week ben ik naar twee congressen geweest. Eerst naar ad:tech in New York, waar verschillende klanten waren. Woensdag vloog ik terug, en vervolgend ben ik gisteren en vandaag bij Web 2.0 Summit in San Francisco geweest. Ik heb deze week dus weer een hoop bijgeleerd over allerlei nieuwe technologieen, markttrends, sociale implicaties en economishce impact.

Ik vond het panel over politiek op het web een van de interessantere sessies, mede omdat Ariane Huffington van The Huffington Post in het panel zat. Haar site is een politieke blog die enorm goed gelezen wordt. Tijdens het panel nam ze geen blad voor de mond en zei bijvoorbeeld dat blogs en andere online media ervoor zorgen dat politici minder kunnen liegen en dat ze daar niet aan gewend zijn. Daar hadden de andere panelleden niet van terug.

Ook indrukwekkend was de slot-keynote van Al Gore. Die man kan heel gepassioneerd spreken over de dingen die hem aan het hart gaan. Naast het milieu had hij het ook over de veranderde media. Gore heeft namelijk ook een mediabedrijf, compleet met TV-zender (CurrentTV) en online. Verder ging Web 2.0 trouwens niet over politiek, al waren er heel wat bedrijven met diensten om de wereld te verbeteren.

's Avonds waren er weer de nodige feestjes, waardoor ik nog niet aan de foto's van New York toegekomen ben...

Gisteravond was het hotste feest georganiseerd door MySpace. Je kon er alleen heen als je op de gastenlijst stond en omdat Edelman gewerkt heeft voor MySpace, kwam ik een collega op de lijst terecht. Het was werkelijk een van de gaafste feesten waar ik tot nu toe geweest ben. Het vond plaats in het oude muntgebouw van San Francisco. het is een statig pand uit 1854 en voelde zelfs een beetje Europees aan. Er waren verschillende ruimtes en een binnenplaats waar het nog warm genoeg was gisteravond. Er hing een supersfeer door de aankleding (vooral door lichten) en muziek. MySpace heeft afgelopen week de site ge-relauncht en een heleboel muziekdiensten toegevoegd.

In een van de kleinere ruimtes was een optreden van Lionel Richie, waar ik met mijn neus voorraan stond. Het feest was ook erg leuk omdat ik er redelijk wat bekenden tegenkwam. En nu ik eenmaal wat mensen ken, wordt ik aan allerlei anderen voorgesteld, dus zo breidt mijn netwerk langzaam maar zeker verder uit.

Geen opmerkingen: