Invalshoeken
Negen dagen geleden kondigde Microsoft aan Yahoo! te willen overnemen en bood 44,6 miljard dollar voor het internetbedrijf. Sindsdien is er dagelijks over de relatie tussen de twee partijen bericht. Neem alleen de New York Times - die krant heeft de afgelopen negen dagen 29 artikelen gerelateerd aan die onderwerp gepubliceerd. Dat zijn gemiddeld meer dan drie artikelen per dag. Het is een van de aspecten van de Amerikaanse pers die me hier is opgevallen: groot nieuws wordt van allerlei kanten belicht.
De artikelen gaan gaat bijvoorbeeld over impact op de aandelenmarkt, concurrenten, reclamewereld, merken enzovoort. Daarnaast worden de ontwikkelingen op de voet gevolgd natuurlijk - wat zeggen de aandeelhouders, de directies en wat doet Google.
Deze aanpak van de pers, heeft ook invloed op onze media-benadering. Hier in de VS besteden we veel meer tijd aan het bedenken van verschillende invalshoeken en mogelijke verhaallijnen die we vervolgens aan journalisten voorleggen. Vaak gebeurt dat in het kader van een 'pro-active pitch programma'.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten