donderdag, oktober 19, 2006

Carly

Vanochtend ging ik naar een ontbijtbijeenkomst georganiseerd door de Churchill Club. Deze club zet regelmatig dit soort events op poten rondom zakelijke en technologie thema's. Carly Fiorina was te gast en werd geinterviewd door Quentin Hardy, technologieredacteur van Forbes. Carly was de CEO van HP van 1999 tot 2005 en heeft net een boek uit over die tijd.

HP, opgericht in Palo Alto, is een van de grootste en oudste bedrijven in Silicon Valley. Rondom het vertrek van Carly vorig jaar was een
hoop te doen. Het was abrupt, en onduidelijk of ze uit eigen wil opstapte of ontslagen was. Ze werd tot dat moment als de machtigste zakenvrouwen beschouwd. Er was dan ook volop belangstelling voor haar verhaal vandaag, inclusief diverse media. De regionale krant heeft er al over geschreven.

Na afloop was er gelegenheid om haar boek te kopen en te laten signeren, als je tenminste in een lange rij wilde gaan staan. Dat heb ik maar niet gedaan.

De bijeenkomst begon vanochten om 7 uur - daar draaien Amerikanen hun hand niet voor om - in het Computer History Museum in Mountain View. Ik had daarom besloten om maar een nachtje in een hotel te boeken, anders had ik om 5 uur op moeten staan.

Ik sliep in een klein, simpel hotel waarvan ik niet wist of er internet zou zijn. In mijn kamer probeerde ik een draadloos network te vinden... en ik vond de gratis Wi-Fi van Google. Maar helaas, ondanks dat ik een verbinding kreeg, kon ik er niets mee doen omdat het aanloggen niet werkte. Mooie boel is dat.

Geen opmerkingen: