donderdag, april 05, 2012

Chinees

Afgelopen zaterdag ging ik met een paar vriendinnen uit eten bij Mission Chinese Food. Ik wilde er al een tijdje een want ik had er goede dingen over gehoord. Toen ik er aankwam realiseerde ik me dat ik er al vaker nietsvermoedend langsgelopen was.  Ik verwachtte iets moderns, maar aan de buitenkant zag de tent eruit als een dertien-in-een-dozijn, goedkoop Chinees restaurant, compleet met Chinese naam op het verschoten zonnescherm.

Alleen de horde mensen voor de deur zouden je kunnen doen vermoeden dat er meer aan de hand is.  De meeste staan in groepjes te kletsen op de stoep met een biertje in de hand, want dat ziet de politie in San Francisco door de vingers. Je kunt er namelijk niet reserveren, maar je moet je naam op een lijst schrijven als je aankomt en dan veelal ruim een uur op een een tafel wachten.


De aankleding binnen is ook niet veel anders dan in een simpel Chinees etentje met veel kitsch en cafetaria tafels en stoelen. Alleen de muziek die ze draaiden was rap en hip-hop. Op het menu herkende ik geen enkel gerecht, alleen hier en daar wat ingrediënten zoals kalfsribben, varkensbuik of pap met kreeft en rundvlees. Blijkbaar allemaal echt traditionele gerechten. We bestelden zes verschillende dingen om samen te delen - kostten slechts 10 of 12 dollar per stuk. 

Ze werden een voor een gebracht, waardoor we een tijdje aan het tafelen waren. Het meeste smaakte erg goed. Een compleet nieuwe culinaire ervaring voor mij. Echt typisch iets voor San Francisco.


Geen opmerkingen: