woensdag, augustus 01, 2007

AlwaysOn

Het was weer eens vroeg, omdat ik om kwart over acht in Palo Alto moest zijn. Sinds lange tijd nam ik weer eens highway 280 naar het hart van Silicon Valley. Ik ben nu bij AlwaysOn, een congres over nieuwe media dat op de Stanford Universiteit gehouden wordt. Het was even zoeken, want Stanford heeft een enorm grote campus.

Web 2.0 is hier nog steeds een van de meest gehoorde buzz-worden. Ik vond het ongelofelijk hoeveel nieuwe start-ups er zijn die elk een manier denken te hebben gevonden om munt te slaan uit de nieuwe mogelijkheden van het Web. De trend op dit moment is om de technologie die populair is onder consumenten, in te zetten in bedrijven. Er zijn honderden bedrijfjes die Web 2.0 toepassingen voor het bedrijfsleven aanbieden; blogs, wiki's social networks en wat dies meer zij.

Ik vertoef hier in de perskamer. Bij aankomst kreeg wat
uitleg en instructies van een van de organisatoren. Ze vertelde onder andere dat presidentskandidaat John McCain vanmiddag hier spreekt. Hij heeft helaas geen tijd om met de pers te spreken, dus als er journalisten zijn die hem willen interviewen moet ik hen om een visitekaartje vragen zodat we dat aan de campagnemanager kunnen doorgeven. Ze hebben al veel verzoeken moeten afwijzen, dus ik ben benieuwd hoe druk het wordt. Tot nu toe is het erg rustig en gaan journalisten liever luisteren naar de andere sprekers...

Geen opmerkingen: