zondag, juli 17, 2011

WK

Vandaag was de finale van het WK voetbal... die voor vrouwen. Omdat Team USA in de final stond was er weer een groot scherm bij het stadhuis en werden er allerlei feestjes gehouden om de wedstrijd te kijken. Dit, ondanks dat de wedstrijd om 11 uur 's ochtends begon, want hij werd in Frankfurt gespeeld. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit naar damesvoetbal gekeken had, maar de uitnodiging van een vriendin om bij haar te komen kijken sloeg ik niet af.


Nou moet ik zeggen dat ik totaal niet van sport kijken hou. Alleen het WK en EK voetbal kijk ik elke twee jaar, vooral als Oranje speelt. Dan vind ik het supergaaf, volg ik de wedstrijden en roep ik naar de TV als er een bal overgespeeld moet worden.

Datzelfde gevoel had ik bij deze finale. Geen oranjelegioen, maar vrouwen aanmoedigen is net zo leuk, vooral als ze goed spelen - met veel minder overtredingen dan bij de mannen trouwens. Ik ken zelfs al de namen van de belangrijkste spelers. Helaas verloor Amerika van Japan in strafschoppen. Bij het volgend WK ga ik zeker weer kijken en dan vanaf het begin van het toernooi.

Geen opmerkingen: