zaterdag, september 12, 2009

Donder

Vanochtend werd ik wakker van een lawaai dat ik niet 1-2-3 kon thuisbrengen. Het was een luis gerommel dat zeker tien seconden aanhield. Terwijl ik in bed lag probeerde ik waar te nemen of het huis trilde, maar dat was niet het geval. Nu ik hier een paar jaar woon, was dat het eerste aan dacht.

Het bleek donder te zijn, iets waar ik totaal niet opgerekend had. Het onweert hier nooit en het regent vrijwel nooit in de zomer. Even later logde ik in op Twitter, en heel wat mensen uit de omgeving hadden het erover hoie ongebruikelijk dit weer is. Zelfs de krant schreef erover.

Binnen een uur was het alweer over. Ik had om elf uur met vrienden in Los Gatos afgesproken, een uurtje naar het zuiden. Wellicht had het daar vanochtend ook geregend, maar toen ik er was, was het ruim 25 graden en zonnig.

1 opmerking:

Marleen zei

Heerlijk lijkt me dat, 25 graden.