zaterdag, maart 03, 2012

Jetsetting

Afgelopen week was ik in Parijs. Even op en neer om Flipboard in Frankrijk te lanceren. Ik was er nog geen 36 uur.. toch leuk om weer even in die stad te zijn na een jaar of zeven. Het voelde meteen bekend en mijn Frans kwam weer bovendrijven.  En toen onze directeur vroeg waar we moesten gaan eten, wist ik zelfs een restaurant aan te bevelen. Ik merkte trouwens dat ik in sommige opzichten veramerikanseerd ben. Ik ben tegenwoordig gewend sneller bediend te worden in een restaurant bijvoorbeeld.

Op de terugweg  maakte ik een stop in New York om een dagje vanuit ons kantoor daar te werken, met een blogger van Gizmodo te lunchen en een vriendin te dineren. Dat zou een paar jaar geleden een bijna onvoorstelbaar grote onderneming zijn geweest en nu doe ik dat gewoon even. Ik geloof dat het de Silicon Valley mentaliteit is, waar ik inmiddels helemaal aan gewend ben. Een mentaliteit van "alles kan als je het maar mogelijk maakt". Wat ook meespeelt is dat ik inmiddels redelijk bekend ben met New York, waardoor het niet meer een overweldigend grote stad is en een dagje werken in New York eigenlijk vrij gewoon is geworden.

Mijn lunchafspraak was op loopafstand van ons kantoor in de buurt van Union Square, waardoor ik onderweg nog wat foto's kon nemen.




De redactie van alle Gawker-blogs, waar Gizmodo onderdeel van uitmaakt.

Ze houden precies de stand bij van elk artikel op basis van het aantal lezers op elk gegeven moment. Dat alles is voor iedereen te zien op schermen aan de muur.

1 opmerking:

Anoniem zei

In Venetië zag ik eens Amerikanen achtervolgd worden door obers met messen, omdat zij weggelopen waren, omdat de rekening maar niet kwam...maar wie heeft er nu toch haast in Venetië bij het middageten?! Grts jAap