maandag, juni 02, 2008

Even naar Chicago

Vanaf deze maand maak ik deel uit van een accountteam voor een klant uit ons kantoor in Chicago. Het bedrijf maakt mediaplanning-software en wilde graag hun PR team uitbreiden met iemand in New York, waar de meeste reclamebureaus hun hoofdkantoor hebben en iemand in Silicon Valley. Nu ik hier een tijd woon en werk, zie ik hoe belangrijk het is om dicht bij het vuur te zitten om mee te spelen in de digitale wereld. Het is maar een klein wereldje waarin iedereen elkaar kent. Als buitenstaander heb je het een stuk lastiger om te slagen. Er zijn bevoorbeeld een aantal grote blogs die over nieuwe technologiebedrijven schrijven. De mensen erachter en iedereen die een goede relatie met hen heeft, heeft veel invloed. De blogs zijn TechCrunch, GigaOm, Valleywag, Mashable. Daarnaast zijn hebben veel traditonele media met hoofdredactie aan de oostkust een belangrijk deel van meeste van hun technologieredactie in Silicon Valley of San Francisco zitten – dat geldt beijvoorbeeld voor BusinessWeek, de Wall Street Journal, Reuters en Forbes.

Dit kleine wereldje van mensen komt elkaar steeds weer tegen op feesten, congressen en andere events. Zo langzaam begin dat wereldje aardig te kennen, en als ik er al deel van uitmaak, is het ergens aan de periferie. Maar dat is een begin en een stuk beter dan een jaar geleden... al die feestjes zijn ergens goed voor!

De klant wilde mijn New Yorkse collega en mij graag ontmoeten en een training geven voordat we aan de slag gaan. Daarom ben ik een dagje in de ‘windy city’. Mijn vlucht vertrok om half vijf vanuit San Francisco en ik kom om half elf in Chicago aan, twee uur tijdsverschil. Morgenavond vlieg ik weer terug
.

Dit is het uitzicht vanuit mijn hotelkamer op de 27ste verdieping.

Geen opmerkingen: