zaterdag, november 17, 2007

Hulu

Sideways is een film die lang lang op ons lijstje staat om een keer te zien. Vanavond hebben we gekeken via Hulu. Ik doe mee aan de beta-test voor dze site die door verschillende bedrijven in Hollywood gestart is, waaronder NBC, FOX, MGM en Sony Pictures Television. Dit is hun manier om weerwoord te bieden tegen de YouTube's en Joosts.

Via de site kan je films en aflevering van TV-series kijken; het aanbod is al best uitgebreid. Van nieuwe aflevering van The Office, Heroes en The Tonight Show tot oude uitzendingen van Kojak en The A Team. Als je een keuze gemaakt hebt, start de uitzending vrijwel meteen. Je hoeft niets te downloaden, maar alles gaat via streaming, net als bij YouTube. Desondanks is de qualiteit goed genoeg om op het beeld op TV-formaat af te spelen. Ik had mijn laptop aan de TV gekoppeld, dus het was net alsof we een DVDtje keken. Er was alleen af en toe reclame tussendoor. Ik vraag me af hoe lang het nog duurt eer dit de gangbare manier is om TV te kijken....

Geen opmerkingen: