donderdag, oktober 11, 2007

Vingerafdrukken

In een onopvallend gebouw van de United Stated Citiznship and Immigration Services, de USCIS tot voorheen de INS, moest ik me om tien uur melden om mijn biometrische gegevens af te geven. Anders gezegd: ik moest vingerafdrukken laten nemen. Ik hoefde niet lang te wachten, dus ik stond zo weer buiten. Iedereen was heel vriendelijk en er was niets officieels aan. Nu is het echt alleen nog een kwestie van wachten tot ik mijn Green Card heb. Dat zal nog wel een aantal maanden duren.

Ik heb overigens al mijn EAD-kaart ontvangen. Dat staat voor 'empoyment authorization document', en maakt het legaal voor mij om voor andere werkgevers te werken. Ik moet wel mijn huidige baan behouden, want op basis daarvan wordt het permanente verbijfsbewijs, dat de Green Card is, toegewezen.

Geen opmerkingen: