zondag, maart 25, 2007

Stroomuitval

Een uurtje geleden hoorden we een enorme knal. Even dacht ik dat het een pistoolschot was, maar al snel had ik door dat het een transformator aan een van de elektriciteitspalen voor ons huis was. De overbuurvrouw had het zien gebeuren en zei dat er blauwe vonken vanaf kwamen. Sindsdien zitten we zonder stroom. Ik heb naar PG&E gebeld, het elektriciteitsbedrijf en daar vertelden ze me dat bijna 1000 mensen zonder stroom zitten.

De wagens van PG&E zijn inmiddels gearriveerd en een van de medewerkers heeft net onderzocht wat er gerepareert moet worden. Het is duidelijk dat hij versterking nodig heeft, want toen hij dacht klaar te zijn en de zekering weer op zijn plek zette, knalde die er meteen weer uit. Beng! Volgens de man van PG&E moet er een ‘rubber glove crew’ komen. Geen idee wat dat is, maar ze zullen over een uur hier zijn. Tegen die tijd zal het donker zijn... wij steken nu de kaarsen aan.


PG&E vroeg of ik telefonisch op de hoogte gehouden wilde worden. Natuurlijk. Inmiddels heb ik door dat dat betekent dat een computer me af een toe belt om de geschatte eindtijd van dit euvel door te geven. Op dit moment denken ze tussen middernacht en twee uur vannacht. Ik typ dit stukje op mijn laptop en zal het morgen online zetten.

Zo’n knal heeft trouwens meteen de straat in rep en roer. Het is een goede gelegeheid om de buren beter te leren kennen... veel mensen staan buiten. Niets beters te doen...


2 opmerkingen:

Anoniem zei

ja en wij zaten laatst 5 minuten zonder stroom en dat vond ik al lang.

Christel zei

Wij hebben echt de hele avond in het donker gezeten. Geen TV, geen internet, de wasmachine stopte halverwege en de verwarming viel uit. Ik heb maar weer een gitaar gespeeld.