donderdag, maart 08, 2007

Pasfoto's

Voor mijn Green Card aanvraag moet ik negen identieke pasfoto's opsturen en ik had hier nog geen fotostudio's gezien. Wel twee zaakjes met een bordje voor het raam waarop staat dat ze pasfoto's maken. Ik besloot een van de twee uit te proberen. Tegenover ons kantoor zit een bedrijfje dat allerlei vormen van dienstverlening aan immigranten biedt: juridisch advies, hulp met formulieren, legalisatie van documenten en vertalingen. Ik stapte een rommelig kantoortje binnen, waar ik meteen geholpen werd ondanks dat er twee mensen zaten te wachten. Helaas konden ze er maar twee tegelijk maken, dus ik moest nog even verder zoeken.

Een collega raadde Fedex aan. En ja hoor, daar kon ik terecht. Fedex heet inmiddels FedexKinko's hier en naast het versturen van pakketen en het maken van fotokopieen, kan hier dus ook pasfoto's laten maken. Ze hadden een digitale camera, dus negen gelijke foto's was geen probleem.

Ik heb nu alle informatie vergaard - morgen kan het hele pakket op de bus naar de advocaat!

Geen opmerkingen: