vrijdag, april 14, 2006

Credits

Tijdens de maandelijkse team meeting werden gisteren niet alleen de kwaliteitsawards uitgereikt, maar ook de Edelman University certificaten. Voor de gevolgde trainingen krijg je credits, oftewel studiepunten, en als je er minimaal zes in een kwartaal haalt, krijg je een certificaat. Het zag eruit als een heus diploma! Op de mijne staat dat ik 16 credits heb behaald, ik heb 'm maar op mijn prikbord gehangen... In Nederland deden we ook aan Edel-U trainingen, maar daar werd alleen door de administratie bijgehouden hoeveel ieder er op zijn naam heeft staan.

Ik vroeg een van mijn nuchtere collega's wat zij vind van zo'n certificaat. Ze vond het goed dat Edelman dat doet, omdat op deze manier het bijwonen van de sessies geformaliseerd wordt. Zo had ik er nog niet over gedacht. Ze dacht ook te weten waarom ik het misschien een beetje raar vond, zo'n nepdiploma... Volgens haar was dat omdat je als kind ook dergelijke certificaten krijgt op school of op een verjaardagsfeestje, maar dan krijgt iedereen er een met slogan als You are a star'. Een certificaat waar je niet veel voor hoeft te doen, voelt als 'iedereen is een ster' voor haar.

Gisteren had ik geen tijd om te bloggen, omdat we naar de opening van een fototentoonstelling van Tom gingen. Het was erg gezellig, vooral omdat we daar Jeri (op de foto met Cindy), Pam, Monica en Alicia ook zagen. We hebben meteen voor volgend weekend met Pam en Alicia afgesproken.

Vandaag was weer een lange werkdag. Maar liever dat, dan dat ik in het weekend nog van alles moet doen. Daar kan ik nu van gaan genieten!

Geen opmerkingen: